Köpvillkor

ORDERBEKRÄFTELSE

När du slutfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din e-postadress du uppgav i kassan. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss på e-post [email protected] Ange vad som är fel och kom ihåg att uppge ordernumret som hör till ordern.

PRISER

Priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms, frakt tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i butiken utan föregående avisering.

BETALNING

Vi erbjuder säker kortbetalning och accepterar Visa, Mastercard, American Express samt Klarna.

FRAKT

Fri frakt vid köp över 500 kr inom Sverige, vid köp under 500 kr tillkommer en fraktkostnad på 69 kr på leveranser inom Sverige.

UPPHÄMTNING I BUTIK

Vid val av upphämtning i butik, avses vår butik på Rådhusgatan 26 C i Vaxholm under våra ordinarie öppettider. Ordern skall hämtas inom 10 dagar efter lagd beställning, annars annulleras ordern och en avgift på 100 kr utfärdas.

LEVERANS

Vid leverans av varor använder vi oss av DHL och Postnord. Du meddelas via sms, e-post eller brev när paketet finns att hämta vid närmaste ombud.

LEVERANSTID

Normal leveranstid inom Sverige är 2-5 arbetsdagar. Större beställningar kan ta längre tid, i så fall kontaktar vi er.

LÄNDER

Vi skickar paket inom Sverige.

VÄDER

Vår choklad är känsliga för fukt och värme/kyla. Vi packar våra produkter så att de ska klara normala fraktförhållanden, men vi kan inte garantera kvalitén när de skickas vid extrema väderförhållanden såsom hög luftfuktighet, kyla och värme.

FÖRSENINGAR

Vi gör vårt bästa för att leverera snabbt, men tyvärr uppstår ändå förseningar ibland och vi garanterar inte leverans till en viss dag. Vid förseningar kontaktar vi dig och du har som kund rätt att häva köpet vid omfattande förseningar.

STORA BESTÄLLNINGAR

Vår choklad är ett hantverk och produktionen är småskalig. Vid högtider så som jul och påsk är efterfrågan extra stor och större beställningar bör läggas i god tid före önskat leveransdatum. Vi förbehåller oss rätten att häva större köp och betala tillbaka pengarna om det är så att vi inte kan leverera.

ÅNGERRÄTT

Enligt Distansavtalslagen har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar. Dock gäller inte ångerrätten livsmedel och köp av choklad, praliner och kaffe kan alltså inte ångras.

REKLAMATION

Om varubrevet eller paketet har en yttre skada, anmäl det direkt på plats hos postombudet. Om en vara är defekt eller om vi har packat fel kontakta oss på [email protected] och ange vad som är fel och ordernummer så får du information om hur du ska gå till väga. Vi står för kostnaden vid dessa returer.

EJ UTHÄMTADE PAKET

Ej uthämtade paket returneras automatiskt till oss. För paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-. Ej uthämtade paket räknas inte som hävning av ditt köp.

PERSONUPPGIFTER

De personuppgifter som du lämnar till oss i samband med köp hanteras i enlighet med GDPR. I samband med köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att vi skall kunna behandla din order och genomföra köpet samt att bidra med relevanta uppdateringar kring status på din order. Du har enligt GDPR rätt att få ut den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. Läs mer om vår integritetspolicy här.

FORCE MAJEURE

Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.